Copywriting sprzedażowy w reklamie internetowej

Temat copywritingu w reklamie jest mi bardzo bliski. Codziennie składam litery w konkretne treści sprzedażowe, które trafiają na banery internetowe klientów DOT Partners. A dla odmiany w minionych dwóch tygodniach opowiadałam na kilku konferencjach o tym, jak właściwie podejść do copywritingu w reklamie internetowej.

Współcześnie my, marketerzy i twórcy reklamy, mamy tylko 2 sekundy na zatrzymanie uwagi internauty. Potwierdzają to choćby badania Facebooka, którego użytkownicy nie pochylają się nad jedną partią contentu dłużej niż 1.7 sekundy. Dla porównania w 2016 roku mówiliśmy „aż” o 8 sekundach.

Uwaga internauty to dziś towar deficytowy

Właściwie to największe wyzwanie, przed jakim stoją reklamodawcy.

Barier nie brakuje. Ślepota banerowa (internauci nie dostrzegają przekazów reklamowych) czy zjawisko adblockingu (42% polskich internautów blokuje reklamy) to dziś zmora skutecznej komunikacji marketingowej w sieci.

Jak sprawić, by uwaga internauty zatrzymała się właśnie na naszym komunikacie? Jak nie tylko przyciągnąć uwagę usera, ale także odpowiednio nią pokierować? I w końcu – jak wyróżnić się w internetowym gąszczu komunikatów?

Ilość polskich internautów blokujących reklamy. Konferencja I DESIGN

Copywriting sprzedażowy w Performance Web Designie

Od kilku lat w DOT Partners odczarowujemy reklamę internetową. Szukamy rozwiązań, które działają. I znaleźliśmy je. W odpowiedzi na wyżej wymienione problemy powstała autorska metoda projektowania DOT Partners, czyli Performance Web Design. To sposób na skuteczną komunikację sprzedażową.

Copywriting w PWD opiera się na treściach sprzedażowych, które czerpią z psychologii perswazji, psychologii zachowań konsumenckich, neuropsychologii, badaniach na internautach odnoszących się do eye-trackingu, a także na założeniach performance marketingu.

Artykuł jest dla Ciebie wartościowy?

Sprawdż nasze usługi.

SPRAWDŹ

Zobacz swoje reklamy w sprzedażowej odsłonie

Do najważniejszych technik, metod i formuł copywriterskich, jakie stosujemy w swojej pracy na co dzień, należą m.in:

  • social proof – oparty o bliskość, siłę lub/i liczebność grupy
  • poczucie pilności – oparte o zasadę niedostępności
  • predykaty – słowa/zwroty, które odnoszą się do ludzkich zmysłów
  • słowa-klucze i neologizmy – bp nowość, wyprzedaż, promocja
  • call-to-action pisane z uwzględnieniem 3 podejść: języka korzyści, uczciwości względem odbiorcy, pisane w 1.os. l.poj.
  • ból płacenia, który redukujemy poprzez unikanie słowa „kupować” lub zmianę kontekstu ceny
  • sposób przedstawiania rabatów zgodny z tzw. zasadą 100

Ale to tylko początek. Więcej na ten temat odnajdziesz w prezentacji, którą umieszczam poniżej lub moich tekstach na blogu.

1. Copywriting na banerze, czyli jak tworzyć kreacje, które sprzedają? (część 1)
2. Copywriting na banerze, czyli jak tworzyć kreacje, które sprzedają? (część 2)

W razie pytań, jestem do Waszej dyspozycji. Kontakt do mnie odnajdziecie na ostatnim slajdzie prezentacji 😉

Poleć tekst:
Zobacz inne artykuły,
za którymi stoi Karolina Bielawska