Skuteczna reklama internetowa w branży modowej – case study limango.pl

Moda to jeden z najszybciej rozwijających się branż w internetowej komunikacji marketingowej. Potwierdzają to różne badania, które rok do roku pokazują wzrosty w tym obszarze. W walce o klienta wygrywają więc te firmy, które szukają rozwiązań mających pomóc im przyciągnąć uwagę kupujących, szczególnie w obszarze reklamy online. Limango.pl zwróciło się do nas z prośbą o rekomendacje do banerów internetowych marki. Oto efekty.

Limango.pl to klub zakupowy dla kobiet oraz młodych rodzin, oferujący wyjątkowe produkty, w atrakcyjnych cenach. Moda, akcesoria, obuwie i ubrania dla dzieci to tylko część z asortymentu, który oferuje marka.

Temat z jakim przyszło nam się zmierzyć dotyczył kultowych crocsów.  

Wyjściowy projekt kreacji reklamowej limango.pl

Zdecydowaliśmy się na współpracę z DOT Partners, ponieważ chcieliśmy zobaczyć jak możemy zmienić nasze reklamy internetowe, by stały się atrakcyjniejsze dla naszych klientów. Szukaliśmy innego, świeżego spojrzenia na dotychczasową pracę. Bo nawet mając zespół specjalistów budowany wewnątrz firmy, często brakowało nam informacji zwrotnej z zewnątrz, co do nowych metod projektowania skupiających się na efektywności banerów internetowych

Agnieszka Chojnacka, graphic team leader w limango.pl

Rekomendacje w duchu Performance Web Designu

Analizując kreację limango skupiliśmy się na kilku najważniejszych elementach definiujących PWD, zarówno w warstwie designu, jak i treści:

1. Odpowiednie umiejscowienie logotypu

Wiemy z doświadczenia, że znak identyfikacyjny marki ściąga największą część uwagi odbiorcy, ponieważ:

  1. odpowiada na pytanie, kto prezentuje ofertę,
  2. pozwala rozpoznać przekaz, przypisując go do komunikatu reklamowego.  

Zasugerowaliśmy, by logotyp umieścić w prawym górnym rogu, czyli tam, gdzie odbiorca spodziewa się go najbardziej.

2. Unikanie przeładowania kreacji

Jeśli na reklamach internetowch znajduje się zbyt wiele elementów rozpraszających uwagę, warto z nich zrezygnować, by skupić się na tych kluczowych, które potrzebują wyeksponowania.

Kolorowe buty, aple w różnych barwach czy czarne trójkąty na kreacji limango.pl, to elementy, które nie pozwalały skupić uwagi odbiorcy na najważniejszym komunikacie – informacji o promocji.

Zarekomendowaliśmy redukcję liczby wspomnianych elementów rozpraszających. Wszystko po to, by po umieszczeniu crocsów na grafice, kierowały one na komunikat główny.

Właściwa ekspozycja produktu jest tu kluczem do sukcesu. Zdjęcie produktu powinno nie tylko prezentować walory produktu, ale także wspierać komunikację tekstową.

3. Skuteczny copywriting = właściwe wyeksponowanie benefitów

Zbyt duża ilość treści nie wpływa dobrze na odbiór i zabiera moc benefitom.

Doradziliśmy skrócenie treści (szczególnie w przypadku grafiki na Facebooka, gdzie część copy można przenieść do posta), rezygnując ze zdania: Kultowe buty dla całej rodziny.

Zabieg zwiększył przestrzeń na grafice. Dzięki temu wyeksponowanie kluczowej, sprzedażowej informacji (także większym fontem) stało się możliwe: Aż do 50% taniej oraz Tylko do 21.04!.

Uprościliśmy tym samym komunikat, tworząc jasną hierarchię dla sprzedażowych treści. Komunikat ograniczyliśmy do przyciągającego uwagę rabatu i czasu trwania promocji. Zamieniliśmy kolejność komunikatów, ponieważ sama informacja o rabacie była ważniejsza. Dodatkowo przed 50% dopisaliśmy perswazyjne „aż”, a „kwietnia” zapisaliśmy liczbą, co sprawiło, że przekaz stał się czytelniejszy dla odbiorcy. Zdecydowaliśmy się na taki kierunek, ponieważ ludzki umysł szybciej wyłapuje liczby, dlatego lepiej zapisywać je właśnie w ten sposób.

Artykuł jest dla Ciebie wartościowy?

Sprawdż nasze usługi.

SPRAWDŹ

Zobacz swoje reklamy w sprzedażowej odsłonie

Za zmianami idą efekty

Dzięki współpracy z DOT Partners spojrzeliśmy na nasze kreacje pod zupełnie innym kątem. Dowiedzieliśmy się, jak możemy je ulepszyć, by ich odbiorcy byli nimi bardziej zainteresowani. Pomimo tego, że nasze kreacje przynosiły dobre wyniki, po konsultacjach i wprowadzonych zmianach stały się efektywniejsze. Uważam krok o podjęciu współpracy z DOT Partners za bardzo dobrą decyzję, ponieważ odbije się ona pozytywnie na naszych przyszłych projektach.

Agnieszka Chojnacka, graphic team leader w limango.pl

 

Skuteczność kampanii sprzedażowej nie przelicza się w zasięgu czy wyświetlaniach kreacji. Miarą sukcesu są konkretne akcje podejmowane przez konsumenta. Stąd sam CTR nie wystarczy, bo czy klikalność definiuje sprzedaż? Niekoniecznie. Czynników jest znacznie więcej. Limango, dzięki wprowadzeniu naszych rekomendacji zanotowało konkretny wzrost rejestracji, w przypadku desktopu prawie 400%, co przyczyniło się, w zależności od rodzaju urządzenia do wzrostu sprzedaży od 10 do 30%.

Reklama internetowa limango.pl po zmianach

Jeśli zależy ci na sukcesie sprzedażowym reklamy internetowej, zapamiętaj 3 elementy, na których skupiamy się tworząc rekomendacje dla naszych klientów,  wpływające na odbiór kreacji. A są to

  • projekt stworzony z myślą o konsumencie,
  • copywriting sprzedażowy nastawiony na język korzyści
  • konkretna benefit dotyczący oferty, będący podstawą kreacji.
Poleć tekst:
Zobacz inne artykuły,
za którymi stoi Anna Świątkowska