Co to jest master baner?

Każdy obszar komunikacji marketingowej i sprzedażowej posiada branżowy żargon. Nie chodzi o to, by się wyróżnić korpo-mową, ale utrzymać spójne nazewnictwo określające daną usługę, produkt, rozwiązanie itp. Jeśli poruszamy się w obszarze performance marketingu wydaje się, że po wypowiedzeniu frazy „master baner” wszystko staje się jasne. A jednak! Bardzo często w naszych rozmowach z klientami posługujemy się tym zwrotem i w większości przypadków wraca do nas pytanie: „Co to jest ten master baner?”. Nie pozostaje nam nic innego jak rozwinąć to (nie)tajemnicze hasło.

MASTER BANER – AS WŚRÓD BANERÓW

Najczęściej mówi się, że to najpopularniejszy format reklamy internetowej. Wolimy mówić o nim NAJWAŻNIEJSZY. Dlaczego? Prezentuje pełny układ elementów reklamy banerowej używanych w komunikacji. To na nim umieścisz wszystkie potrzebne komunikaty, wezwania do akcji, grafiki czy zdjęcia.

Najczęściej używa się go w wersji statycznej 750x200px. Występuje także w wariacjach 700x100px i 700x300px. Nazywa się go również double billboardem, ale to dość zawężone określenie. Double billboard wskazuje miejsce w serwisie internetowym. Bo widzisz go zawsze na górze strony po wejściu do danego serwisu.

Master Baner to koncept wyjściowy i jednocześnie wersja maksymalna Twojej kreacji. Sprzyja mu poziomy układ prezentacji potrzebnych treści. Co ważne – stanowi podstawę dla pozostałych przeformatowań więc bez względu na to czy z niego skorzystasz w oficjalnej komunikacji, czy też nie, to absolutna podstawa w Twoim katalogu reklam.

Specyfikacja techniczna:

  • wymiary: 750 x 100 pikseli
  • waga (uśredniona): 50 kB
  • format: JPEG, GIF, JavaScript, HTML5

ANATOMIA MASTER BANERA

Jeśli znamy potrzeby klienta wynikające z briefa, zawsze zaczynamy prace projektowe od stworzenia konceptu master banera na podstawie Performance Web Designy, czyli naszej autorskiej metody, którą używamy w kreacji.

Opcjonalnie dostosowujemy master baner, który otrzymujemy od klienta, jeśli nie spełnia wymogów metody. Dlaczego to robimy? Z doświadczenia 🙂 Bo wiemy, że Performance Web Design działa i kreacje, które powstają przy użyciu tego rozwiązania przyczyniają się do lepszych wyników działań sprzedażowych naszych klientów.

Jak to działa w praktyce? Spójrz na tę infografikę, która pokazuje poszczególne elementy PWD na master banerze PayU. Wówczas wszystko stanie się jasne 🙂

jak zaprojektować master banner

Poleć tekst:

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zobacz inne artykuły,
za którymi stoi Andrzej Gruszka