Wśród wszystkich digitalowych kanałów marketingowych, którymi dysponujemy, e-mail marketing nadal jest wartościową formą kontaktu. Wysiłek włożony w to rozwiązanie procentuje z reguły konkretnym zwrotem z inwestycji. Wie o tym extradom.pl, który wykorzystuje mailingi do budowy relacji ze swoimi klientami.
Nie wystarczy tylko wysyłać mailingi
E-mail marketing to wbrew pozorom trudny obszar do zagospodarowania w komunikacji marketingowej. Wymaga nie lada umiejętności, by wykorzystać najpopularniejszą formę kontaktu (czytaj, najbardziej narażoną na spam wszelkiej maści), by nie zrazić do siebie odbiorcy.
Myśląc o mailingach pamiętaj, że tworzysz i wysyłasz je cyklicznie po to, by rozwijać swój biznes. Jeśli zamierzasz dzięki nim sprzedawać, rób to w przekonaniu, że oferowany produkt naprawdę pomoże jego odbiorcom i stanie się przyczyną do wymiany doświadczeń między kupującymi. W tym kierunku zmierzają działania extradom.pl. Marka swoimi mailingami zachęca klientów, by przystąpili do społeczności budowanej wokół serwisu.
A obecnie z extradom.pl jest 450 000 osób dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniami z budowy, inspirujących się nawzajem. Społeczność stanowi źródło najbardziej wiarygodnych i praktycznych informacji dotyczących budowy domu.
Mailing extradom.pl krok po kroku
Krok 1. Zadbaj o odpowiednią segmentację odbiorców
extradom.pl postawił na klientów zainteresowanych zakupem, którzy odwiedzali serwis na przestrzeni ostatnich 4 miesięcy jednak nie zdecydowali się na kupno.
Krok 2. Ustal zachętę do wykonania konkretnej akcji
W tym przypadku firma postawiła na rejestrację, jako formę zaproszenia do społeczności marki.
Krok 3. Ułóż właściwą treść mailingu
Headline („Szukasz inspiracji?” i wezwanie do akcji przenieśliśmy na górę, w miejsce gdzie powinniśmy dać odbiorcy powód do zescrollowania w dół.
Poprzez headline obiecaliśmy czytelnikowi sporą dawkę inspiracji, a to dzięki prawdziwym realizacjom projektów domów i ich wnętrz.
Krok 4. Zwróć uwagę na call-to-action
CTA „Zobacz galerię zdjęć” wzbogaciliśmy o „Zobacz szczegóły projektu”, które jest mniej zobowiązujące niż „Zamów bezpłatny kosztorys”.
Projektując mailingi zachęcamy naszych klientów do tego aby zwracali uwagę na współczynnik attention ratio. Ilość linków powinna równać się ilości celów (najlepszy wskaźnik to 1:1).
Każdy mailing powinien mieć swój cel wyrażony w jednym zadaniu i CTA. W tym przypadku, również na potrzeby testu A/B, zrobiliśmy wyjątek od reguły. E-mail marketing tego wymaga. Attencion ratio wyniosło 1:2, ponieważ zdecydowaliśmy się sprawdzić jak zareagują odbiorcy na link w postaci hiperłącza, kierujący do karty projektu.
Uznaliśmy bowiem, że odbiorcy zainteresowanemu rozwiązaniem warto także zaprezentować szczegółowe parametry projektu. I tak faktycznie się stało.
Artykuł jest dla Ciebie wartościowy?
Sprawdż nasze usługi.
SPRAWDŹZobacz swoje reklamy w sprzedażowej odsłonie
Krok 5. Zaprojektuj spójny layout
Wykorzystaliśmy metodę PWD w praktyce tworząc projekt nawiązujący do koncepcji wypracowanej podczas pierwotnych działań optymalizacyjnych mailingi marki.
E-mail marketing extradom.pl. Przykład nowego layoutu mailingu
Dzięki ułożeniu treści uzyskaliśmy konkretny układ mailingu z zachowaniem właściwego podziału. Zależało nam na uzyskaniu czytelności i jasności przekazu, który osiągnęliśmy podczas pierwszych testów nowego layoutu.
Skupiliśmy uwagę odbiorcy na treści i postawiliśmy na wykorzystanie realnych zdjęć z budowy już w pierwszym widoku.
Klient przeprowadził testy A/B. Newsletter trafił do tej samej puli wysyłkowej. A efekty możemy podziwiać poniżej:
Odbiorcy |
OR nowy | OR stary |
aktywni |
40% |
38% |
CTR nowy |
CTR stary |
|
7% |
6% |
|
standard |
OR nowy |
OR stary |
16% |
15% |
|
CTR nowy |
CTR stary |
|
6% |
4% |
Wniosek nasuwa się sam
E-mail marketing przynosi korzyści, jeśli zostanie wykonany prawidłowo. Ale „prawidłowo wykonany” zawsze wygląda inaczej. W tym przypadku odpowiadaliśmy za:
- przygotowanie tytułu maila.
- przygotowanie layoutu i warstwy copy.
Pracując z extradom.pl, z każdą kolejną kreacją zmierzamy w kierunku coraz lepszych wyników. Co oczywiście zaprezentujemy w następnych case studies z cyklu.